We've just launched our map. Add yourself by clicking here!

close

Hello from Galicia, Spain

This topic contains 6 replies, has 4 voices, and was last updated by  Dimitri 2 years ago.

0
OSCAR ALONSO coge3

Hello from Galicia, Spain

06/12/2016 at 14:11

Hola, me llamo Oscar Garcia, soy el fundador de Coge3, un movimiento social que lucha contra la contaminación en la naturaleza, especialmente, la provocada por plásticos.

Hace tiempo que quería presentarme, presentar nuestro proyectos ofrecer nuestra ayuda a todo el mundo, por lo que este mensaje es muy emocionante.

Llevamos años luchando contra la contaminación marina, haciendo películas, dando conferencias en colegios y universidades, etc, y no queríamos presentar nuestro proyecto hasta tener las máquinas en producción.

Contamos con la ayuda de 4 institutos en España, implicando a los alumnos en la importancia de no consumir productos envasados, y ahora, con este proyecto, todo el plástico que retiremos de las playas, montañas, el poco que consumimos, lo transformaremos en material didáctico y otras piezas, otorgando a la basura un upcycling necesario.

Os invito a conocernos:

http://www.cogetres.com

Facebook Coge3

Hi, my name is Oscar Garcia, I am the founder of Coge3, a social movement that fights against pollution in nature, especially, caused by plastics.

Long time ago I wanted to introduce myself, to present our projects offer our help to everyone, so this message is very exciting.

We have been battling marine pollution for years, making films, lecturing at colleges and universities, etc., and we did not want to present our project until we had the machines in production.

We have the help of 4 institutes in Spain, involving students in the importance of not consuming packaged products, and now, with this project, all the plastic we remove from the beaches, mountains, the little we consume, we will transform it into material Didactic and other pieces, giving to trash a necessary upcycling.

Attachments:
6 replies
0 subscribers
0 saved
warrior
06/12/2016 at 23:05
3

Great stuff you are doing @coge3, good to have you here 🙂

starter
07/12/2016 at 23:27
4

@davehakkens

Hello Dave, I love to talk to you finally, we are finishing the machines, we have gotten involved four colleges and two universities in this project. We are filming a TV movie about pollution and how to turn trash into useful objects. I have seen for the extruder, that there is the possibility of making filament for 3d printers, are there any such plans? You will have great news from us.

warrior
08/12/2016 at 13:46
2

Have a look at this topic, a machine to make filament + plans to download (in beta)

starter
09/01/2017 at 20:50
4

Hi Dave, we are finishing the machines, I think in 15 days they will be ready. We are also making a TV documentary and we will show the machines as a solution to the problem of marine pollution. Soon we will have great news for you

starter
22/01/2018 at 01:18
3

Saludos @coge3 felicidades en ese gran movimiento que lideras! Estuve visitando tu página y la verdad que me encantaría poder llegar a algo así en Puerto Rico. Estoy desarrollando un proyecto a pequeña escala para ir creciendo poco a poco y me motiva ver el éxito y el esfuerzo que otros están haciendo. Mi idea es tener las estaciones de reciclaje en puntos estratégicos para hacer el recogido en triciclos eléctricos y así lograr una transportación más económica y limpia. Un saludo y aquí a la orden

dedicated
22/01/2018 at 01:50
3

Hi
We are 2 weeks after?
And any news? Any pictures videos?
DiB

Viewing 6 replies - 1 through 6 (of 6 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Support our projects on Patreon so we can keep developing 💪